„V současné době je kapacita připravovaných záměrů na území ČR plně saturována. S ohledem na omezené personální kapacity, ale také na omezený finanční příjem, který je alokován na projektovou přípravu z rozpočtu SFDI (Státního fondu dopravní infrastruktury), není v současné době možné vámi uvedený záměr zařadit do projektové přípravy," stojí v dopise z ministersva, pod nímž je podepsán ředitel odboru strategie Luděk Sosna. V jeho závěru ještě stojí: „Do budoucna se samozřejmě možné diskuzi o zařazení obchvatu Katovic do projektové přípravy nebráníme."
Co na vyjádření říká starostka městysu Šárka Němečková? „Dopis z ministerstva dopravy, který reaguje na naši žádost, aby se ministerstvo začalo zabývat přípravou obchvatu Katovic a začalo komplexně řešit celou složitou dopravní situaci na I/20, nás pouze utvrdil v tom, že musíme nadále pokračovat v dalších jednáních týkajících se přípravy obchvatu kolem Katovic," konstatovala. „Jeho obsah nás nemůže zastavit ve vyvolání dalších jednání ohledně projektové přípravy celého obchvatu," zdůraznila.
Podle ní není možné, aby se na základě rozhodnutí úředníků, kteří celou dopravní situaci podle jejích slov mapují možná pouze od stolu, přestalo jednat o řešení již tak složité dopravní situace, která je na území městyse. „Pokud v jednáních nebudeme pokračovat a necháme se zklidnit nabízenou alternativou zpoplatnění I/22, o kterou jsme před zpoplatněním I/20 marně usilovali, jsme přesvědčeni, že ministerstvo neprovede žádné kroky jak k samotnému zmapování celé situace v obci, tak v přípravě realizace celé akce. A obchvat upadne v zapomnění, tak jako tomu bylo doposud," vyjádřila obavy Šárka Němečková.
Zmínila, že Katovičtí budou na ministerstvo psát další dopisy a budou se snažit vyvolat jednání, která povedou k vyřešení dopravní situace. „Na tato jednání jsme získali od obyvatel Katovic, kteří nejlépe znají celou dopravní situaci v městysu, na podzim při hlasování v referendu jednoznačný mandát. A tato jednání povedeme dále," prohlásila starostka.
Katovice usilují o obchvat dlouhodobě. „Přinese zvýšení bezpečnosti, o tom není sporu. Máme tady velmi frekventovanou silnici I/22, zvlášť po zavedení mýta na souběžné silnici I/20. Pokud řidiči mohou, vyhnou se jí a přesedlají na tu naší, z čehož radost určitě nemáme. V tomto by byl obchvat přínosem, o tom není pochyb. Dojde tím ke zklidnění provozu obcí, což ovšem pocítí obchod i hospoda na náměstí," uvedl už v minulosti katovický zastupitel a krajský radní Tomáš Hajdušek.
Ministerstvo dopravy ve svém vyjádření rovněž potvrdilo, že od 1. července letošního roku se předpokládá zpoplatnění úseku silnice I/22 mýtným. „Tento fakt by mohl mít vliv na snížení nákladní dopravy, která v současné době může silnici I/22 využít jako alternativu k již zpoplatněné silnici I/20," zmínil Luděk Sosna.