Především efektivnější a jednodušší využití městské hromadné dopravy si město slibuje od připravované optimalizace MHD. Podle nových jízdních řádů by městské autobusy měly začít jezdit ještě na konci letošního roku. Rada města se na svém lednovém zasedání seznámila s návrhem nového schématu linkového vedení MHD Písek, jehož zpracovatelem je organizační složka Smart Písek.
„Chceme cestujícím nabídnout veřejnou dopravu, která pro ně bude zajímavá a osloví i ty, jež dosud MHD nevyužívali,“ říká místostarosta Petr Hladík. Podle návrhu dojde ke snížení počtu linek, avšak dopravní obslužnost většiny stávajících zastávek zůstane zachována.
Redukci a jednodušší značení linek doprovodí například snadno zapamatovatelné časy odjezdů z jednotlivých zastávek. Snahou bude vytvořit určitý, pokud možno pravidelný, takt, ve kterém budou vozy jezdit. Malý autobus na elektrický pohon by měl zajíždět také přímo do centra města na Velké náměstí tak, jak to požadují především starší uživatelé MHD.
Spuštění nového systému město plánovalo již v létě, ale kvůli nedostatku vozů na pokrytí všech šesti linek dle nového jízdního řádu musí počkat do prosince. „Náš smluvní partner, ČSAD Autobusy, podal s podporou města žádost o grant na nákup sedmi nových autobusů na ekologický pohon. K dispozici budou zřejmě až v září. Proto musíme počkat na nejbližší celostátní změnu jízdních řádů v prosinci 2020,“ dodává Petr Hladík.
Návrh optimalizace městské hromadné dopravy v Písku naplňuje koncepci udržitelné mobility. Zpracování projektu trvalo zhruba dva roky. „Nové linkové vedení bylo konzultováno s dopravcem, zástupci odboru dopravy, městských celků i s veřejností pomocí veřejného portálu, mailové korespondence, osobních i telefonických hovorů,“ dodává Patrik Horažďovský, garant v oblasti dopravy Smart Písek.
Ke zpracovanému návrhu se ještě vyjádří dopravní komise a dotčené osadní výbory.
Zdroj: město Písek, www.mesto-pisek.cz