Jako starosta Kaplice sleduji, jak vyrůstá dálnice kousek za našimi hranicemi a jak se zdržuje dokončení dálnice u nás.
Téma, které stále rezonuje, se stane zvučnější vždy až po další tragické nehodě. U té minulé byly bohužel děti. Je nutné tlačit na dostavbu dálnice všemi způsoby. Po nehodě autobusu u Nažidel se politici předháněli v prohlášeních, že se se silnicí E55 musí něco udělat. Jediné, co zbylo, byl malý pomník na místě nehody. A léta plynou. Když se konečně trochu začíná blýskat na lepší časy, dozvíme se, že není platná EIA. Napadla mě proto myšlenka spolupráce se společností Asfinag, která dokončila svůj úsek dálnice právě na straně našich jižních sousedů. Od dopravních expertů vím, že je problematické k nám tuto společnost dostat. Problémy jsou ale od toho, aby se řešily. Výhodou je, že takové jednání by probíhalo na úrovni státu, což je určitou výhodou. Experti považují takový návrh za naprosto reálný a věcně opodstatněný. Nyní je třeba vyvinout tlak na státní orgány a instituce. Hledejme způsob, jak práce urychlit, nikoliv důvod, jak usnadnit pomalé tempo současných stavbařů.
Pavel Talíř, starosta Kaplice, kandidát na hejtmana Jihočeského kraje za KDU-ČSL