Německo hodlá do roku 2030 investovat do rozvoje své dopravní infrastruktury až 270 miliard eur. V přepočtu je to více než 7 bilionů korun. Počítá s tím Spolkový plán dopravních cest.
Navržený plán počítá i s rozvojem železničního spojení mezi Německem a Českem.
Spolková republika sama počítá s tím, že cesta např. z Mnichova do Prahy po železnici by měla být daleko komfortnější a rychlejší. Nesmí se stát, že této šance nevyužijeme. Aktivní spolupráce s německou stranou v plánování a především výstavbě nové infrastruktury by měla být neoddiskutovatelnou prioritou. Mezi ně patří elektrifikace trati z Norimberku přes Marktredwitz na české hranice, která je součástí železničního spojení Prahy s Norimberkem přes Cheb.
V kategorii projektů, které je nutné dopracovat, aby získaly vysokou prioritu pro uvolnění peněz, je elektrifikace trati z Mnichova přes Řezno (Regensburg) a Furth im Wald na české hranice s odbočkou ze Schwandorfu do Norimberku. Tyto trati jsou součástí hlavního spojení Prahy s Bavorskem přes Plzeň a Domažlice. Česko má velkou šanci, nesmí ji promarnit!
Jan Bartošek, místopředseda Poslanecké sněmovny a KDU-ČSL