Střední školství podlehlo inflaci. Gymnázia, průmyslovky a jiné školy sekundárního vzdělávání se rozmnožily, jak houby po dešti. Kdo nemá maturitu, jako by nebyl. Ale když je, tak kým, čím a k čemu?
Vysoké školství zkostnatělé. Více trefně zde: http://easymagazine.cz/clanky/ceska-vejska-je-ztrata-casu-utec-do-zahranici-dokud-muzes. Nejen toto svědectví studenta v příspěvku usvědčuje naše elity ze ztráty čtvrtstoletí času...
Žáky a studenty v českém dolíčku testujeme, jak na běžícím pásu. Abychom stále dokola zjišťovali, že v žebříčku mezinárodních srovnání obstojí čím dál hůře. V pořadí se propadají nejen v rámci tzv. vyspělého světa (Evropa, S. Amerika, Japonsko atp.), ale začínají je předstihovat postupně i děti z J. Ameriky či Asie...
Poněkud břitký pohled, bez růžových brýlí. Čest všem (řídkým) výjimkám. 25 let jsme v ČR kladli důraz na ekonomiku a hodnoty přehlíželi. Jedním ze smutných dokladů pokřivených priorit našich vládnoucích elit je resort školství. Defilé podivuhodných osůbek na ministerském stolci ukazuje, jak naši volení zástupci na vzdělávání a zušlechťování společnosti „dbají“. Ve vládách, lhostejno, zda pravých či levých, tento post zastávali povětšinou ti, na něž tak nějak zbyl.
Věřím, že v naší zemi může být lépe. Tehdy, pokud vyšleme spravovat naši zemi ty, kteří prosperitu nevidí prioritně v ekonomických rozměrech. (Nejprimitivnější pojetí v podobě navyšování všelikých sociálních dávek lenochům či rušení hospitalizačních poplatků atp. tím nemyslím.) Ty, kteří nabízejí opřít se o hodnoty. Kteří si budou stát za tím, že pracovat rukama je dobrá věc, maturita z mizerné školy cár papíru, nebo že dřina a oběť má smysl. Doma, u soustruhu v práci i ve škole. A také nezapomeňme, že její hlavní úlohou není informovat, ale spíše formovat...
Zdroj:
Blog Roberta HunešePřiložené dokumenty: