Stavba dalších dvou úseků dálnice D3 byla zahájena letos v dubnu, a pokud půjde vše dobře, mohli by řidiči dojet po dálnici D3 z Českých Budějovic až do Středočeského kraje již v roce 2017.
Dálnice však proti původním předpokladům nabrala značné zpoždění. Průtahy způsobovaly různé spory i fakt, že na jih Čech jsou paralelně stavěny R4 i D3. „Velký význam obou těchto komunikací pro region je však nesporný,“ říká projektant a radní města Veselí nad Lužnicí Ing. Jaroslav Hejl (KDU-ČSL). K významné změně možná dojde i na již postaveném úseku v okolí Tábora. Ministerstvo zvažuje, že by zrušilo zpoplatnění dálnice v bezprostředním okolí města Tábor. „Pro občany Tábora by to byla velmi pozitivní zpráva a tato skutečnost by významně pomohla zlepšit dopravu ve městě,“ říká jihočeský poslanec Jan Bartošek (KDU-ČSL) s tím, že nezpoplatněný úsek D3 by odklonil část tranzitní dopravy. S mírným optimismem pak Jan Bartošek dodává: „Absolvovali jsme bezpočet jednání a schůzek a jsem rád, že se věci konečně začínají posouvat správným směrem.“
Kdy bude možné Českou republiku po dálnici projet z Polska do Rakouska, není dosud jasné. Ve Středočeském kraji a od Českých Budějovic na jih má totiž dálnice ke své realizace ještě hodně daleko.
Přiložené dokumenty: